fredag 12 juni 2009

Lunka på, lunka på....

I morse var vädret inte alls någe att hurra för. Dimman låg nästan i backen.... inte mysigt nej! Denna tid då jag tog kort på kyrkan och klockan som Charles Ingvar Jönsson i Jönssonligan hängde i, i filmen Får Guldfeber så var den: 06:55.

Men skönt när man går så otroligt fort som jag gör, eller inte nej...

På kvällen, dags igen för snygga A. Saknat henne och det är så skönt att vi har hittat tillbaka till varandra igen. Vi har aldrig tappat varandra, men att höra av sig och umgås har varit lite si och så. Men nu var det så jäkla mysigt. Som alla andra gånger vi har träffats.

Här började vi, inte så gammalt och ligger i Gamla Stan. Vapiano, så bra, men såååå mkt folk. Så tänk på det om ni vill gå dit. Du får verkligen vänta på bord och det är alltid folk som väntar.

Men när du kommer får du ett kort som du ska anv. vid beställning. Du tar och beställer det du ska dricka i baren, kanske även medans du väntar =) sedan när du fått ditt bord, då beställer du maten. Jag tog en stor sallad med: Scampi, räkor, lax och oxfilé (vilken jäkla blandning) som de stekte i vitlök. Parmensanost över och då mkt + en supergod dressing. Till det Rosévin från Spanien. Kan säga att halva salladen orkade jag. Nästa gång så blir det en liten sallad med tillbehör istället, eller en supergod pasta som A tog. Mums.

För en STOR sallad med tillbehör som var asgoda och 2 glas Rosé Spanskt bet jag 220 kr. Det är inte dyrt och restaurangen är inte flådig. Men gott é det. Men kanske inte rekommenderas vid semesterfirartider, utan vänta lite mot hösten. De har ingen uteservering. Men där vi satt var de STORA fönstren öppna och så skönt.

Vi gick vidare till ett av torgen i Gamla Stan och en uteservering på torget. Återigen lite Rosé och våra tankar. Det är det som är så skönt med A, hon är så med på allt man pratar om, håller inte alltid med. Men vi förstår varandra. Det gillar jag.

Nu hade denna snygging köpt en så jävla snygg väska också. Helt otroligt. Här ser ni den comprendes =)

Men vad är det för sort? Jo, en

Kan säga, nej jag och det lovar jag skulle aldrig spendera de pengarna på en handväska i den prisklassen. Med tanke på att den enda dyrbara handväskan jag fick en gång (lång historia) men som var en Louise Vuitton väska, anv. jag 2 ggr och GAV bort den till A. Hon anv. den fortf och det här var 2001. Så, nej. Jag är ingen som går efter märken så. Men skulle kanske jag få handväskan slängd på mig och bli tvingad att anv. den. Ja, då kanske jag måste anv. den! Har inget annat val ju????

Efter det styrde vi stegen mot Hilton hotell. Jag och Paris Hilton är sådana bundisar, eller???? NOT! Skulle tro. Men goda viner och goda snacks har de. Trevlig personal är inte heller så dumt där. Har själv bott där och de har en fantastisk utsikt och fint hotell. Jag blev glad att de hade ett av mina favoritviner som husets. Dock, visst lite dyrare än vad husets brukar kosta. Men det är det så värt.

I morse, visst inte helt perfekt, fortfarande kändes det som att jag faktiskt inte gick och lade mig. Fast jag gjorde det. Men, ta me tusan. Dagen har gått så bra. Det har känts så bra. Fick samtal av en mkt god vän som jag i och för sig inte pratat med sedan 2001, men vi har känt varandra hela livet. Det var som att cykla (eller nu är jag kanske ute och gör precis det?) men allting bara föll på plats och det var så skönt att få skratta med henne och uppleva känslan av att vi har aldrig varit ifrån varandra. Fast så mkt har hänt under denna tid sedan 2001. Innan festen i morgon, inbjuden hem till hennes föräldrar där hon bor nu tills på söndag. Det kan jag säga ser jag SÅ fram emot.

Min outfit today. Dax att gå! Återkommer efter festen. Dags att ladda batterierna till kameran.

FINE

Inga kommentarer: