onsdag 13 maj 2009

"Jag och dagen", eller är det "fånga dagen"......

Igår efter arb så gick jag en sväng på stan med kompis söta M. Vi skulle hämta solisarna hon beställt på Ö där jag arb x-a! Så snygga Gucci... Wow.
Provade en kjol på Åhléns. Men vilken passform, man såg ut som en anka där bak med den. Blev inget köp....

Köpte en ny mascara. Jag som nästan aldrig sminkar mig betyder det att de mascaror jag har torkar ut. Faan också. Men vill ha ibland då när man väl vill spackla fejjan! Men, men. Så nu fick jag så lov. Märkte det i lördags då borsten rök av damm nästan. Så uttorkad.

Kom hem, Mr N - världens bästa, hade styrt upp. Gjort lunch tills idag. Höll på med middagen. Jag började då att städa igen i min garderob. Har ingen plats. Kom på den briljanta idén att ha skjortor, klänningar och kjolar i en garderob och byxor i den andra. Förut var det mer Mix and virrvarr. Sedan att vintertröjor, mörkare klänningar, byxor som man inte anvmkt på sommaren stuvade jag undan i en påse. Fick så mkt mera plats. Sedan var det dax igen för tröjlådorna. Nu var det No Mercy som gällde. Jag slängde halva byrån. Urtvättade tröjor. Linnen som jag aldrig kommer att anv, men kan vara bra att ha (tror man). Herregud vilken plats jag fick.

Meningen var ju att byta gardiner., Men så snäll som Mr N är så strök han både gardiner och dukar så när jag var klar så hängde vi upp det hele. Blev så BRA. Skall ta kort så får ni se senare. Somnade 00:25 och klev nu upp 04:15. Vem kommer att vara trött ikväll. Jo, SMILEfuckingtröttME! Ikväll till en väninna i Storstaden och sova över. Är på G till arb. Kan inte sluta gäspa. Känner att det är dags för en stark kaffetår.
Ser nu fram emot det som komma skall i matvaruaffärshyllorna snart. Ser så mkt fram emot det. Såg bilden hos en annan tjejs Blogg kan bara hålla med. Supergod, superfräsch..... drickbart också...
Är nu framme, dags att kliva av................................!

Inga kommentarer: