torsdag 21 maj 2009

Walking on

Igår arb jag, men hostmedicinen gjorde mig helt slö och trött. Mådde fortfarande inte 100% bra. Så vi gick lite tidigare. For och handlade och efter det fick jag lov att lägga mig och sova någon timme. Blev sedan en lugn och tidig kväll.

I morse vaknade jag innan klockan och kände mig så mkt piggare, så på med utrustningen. Sockarna, byxorna, tröjan, jackan och de underbara Salomon skorna. MP3 spelaren med, check. 2½
timme prommis var framför mig. Lovely. Så här gick min väg och det här lyssnade jag på under vägen. Håll till godo, musiken i etern! =)

(Mina underbara sockar. Visst ser inte klokt ut, men är så bra för fötterna. Try It vettja.)
Ok, lite molnigt, men tempot på topp, vi började med: Second Try- Primary Disease (Jonatan F remix)
Siktade ut över staden, nästa låt på G är: Guru Josh Project - Infinity
Kom en bit på väg nu, börjar svettas, börjar bli varmare, dax att öka takten: Hoobastank-The First of Me

Ok, börjar få lite ont i vaderna, som vanligt. Men saktar endå inte in, men attans vad jag svettas. Nu är det varmt: Enrique Iglesias feat. Ciara - "Takin' Back My Love", ger fortfarande inte upp, ökar tempot ytterligare: Timbaland - Apologize (Jumpstylerz Remix), fortsätter: The Killers - Human (Armin Van Buuren Club Mix). Måste hosta, fy faan vad jag hostar upp mkt skit....
Nu börjar det gå nedför, skönt: Laura Pausini feat James Blunt - Primavera in anticipo, halva vägen avklarad: Robert Miles - One and One
Fortsätter min vandring, lite saktare nu, men endå med flås: Kleerup feat. Marit Bergman - 3 am, fortfarande still going strong, även om vaderna värker, men flåset är det inge fel på: Michael Mind - Baker Street, Brooklyn Bounce - Bass Beat and Melody, Tooga Ft. Pit Bailey - Behind Blue Eyes

Ok, nu måste jag stanna och stretcha vad h-vetena, men känns bättre efteråt, fortsätter igen, nästan, nästan, nästan hemma. Mkt som surrar i huvudet och det är så behagligt väder: Jamelia - Beware of the Dog, Brian Sanders - Blue, Darin ft Kat DeLuna - Breathing Your Love.
Nu jäklar, bara 20 min kvar, härligt. Snart breakfast: Snow Patrol - Chasing Cars, Kanye West - Heartless (Dj Kue Klub Mix), Scooter-how much is the fish
Stannar till lite, inser hur fin staden endå är. Ja ibland är det skönt att bara stanna och titta på omgivningen, men bara då för någon sek eller två, dags att walka igen: Inxs - hungry, Pussycat Dolls ft A.R Rahman - Jai Ho
Japp, snön är nästan borta. Men det här är Norrland, här är det kallt: Cascada - Just like a pill, Hampenberg - Love In Siberia,
Så, nu 5, 4, 3, 2, 1 - Nu är jag hemma: Martin Stenmarck - Hem




FRUKOST!!!!!

Japp, en blandning av musik jag lyssnar på när jag är ute och går. Hela promenaden går så mkt fortare och man mår så bra efter. Idag en lugn dag, haft besök av mammsen och pappsen. Tvätta täcken och kuddar. Bädda rent och bara njuta av ledigheten. Det är precis det jag gör, just NU!


Inga kommentarer: