fredag 8 maj 2009

Köpte, gjorde jag?

Ja, eller rättare sagt skickade efter en klänning för ett tag sedan. För si sådär 7 mån sedan som jag tänkt ha till julfesten förra julen -08. Den var när den kom lite liten på mig. Tänkte skicka tillbaka den. Men glömde helt bort det. Även sedan när jag var ute på stan för att köpa en ny klänning inför julfesten. Kom inte ihåg den.

Nu när jag återigen städade i en av garderoberna där jag har kläder som jag inte använt på ett tag, eller inte kunnat haft och inte vill slänga. Där låg den. Wow tänkte jag och provade den återigen. Lite sur för att jag missat att skicka tillbaka den. Men gud vad glad jag blev att jag inte gjorde det. Så jäkla snygg och nu satt den så mkt bättre.

Jippie, har nu en klänning till sommaren som jag kan ha på en 40-års fest jag ska på. Till dop som jag ska på. Hoppas på att få en bröllopsinbjudan av någon..... hallå!!!! Även då. Den kanske hänger med till nästa julfest kanske... Ibland är det bra att glömma............. Vet att det är ett jäkla I-lands problem att ens nämna. Men det skiter jag i.

Vet inte ens om man ska orka benämna en viss tjej. Hon kliver på tåget. Sätter sig i stolen framför mig och jag som sitter i en tyst avd ville sova lite. Men hon pratade, pratade, pratade i mobilen. Så till slut så sa jag till henne, kan du gå ut och prata, för du stör. Detta är en tyst avdelning och mobilerna skall vara avstängda. Osv. Min tanke fortsatte: Gå gärna ut genom tågdörren också, men lite riskabelt i och för sig.... F-låt säger hon som en trotsig 12-åring.
Hon var endå i min ålder. Hon fortsatte: - men jag har frågat. - Vadå frågat... vad pratar du om? svarade jag. Hon fortsatte - Jag frågade om det var OK att prata i telefonen. Ja, sa hon och pekade. Då på en dam som satt mittemot. Jag svarade, - jamen vilken tur att det bara är ni två i detta utrymme dårå. Så behöver du inte bry dig om någon annan alls. Det är så bra. Jag svarade tillbaka lika trotsigt. Även jag som en 12-åring.

Sedan fortsatte hon gaffla. Jag frågade igen- vad i den första meningen var det som du inte förstod? Hon tystnade. Blängde. Jag försökte sova igen. Gick 5 min. Sedan började hon prata med damen mitt emot. Lite tystare, men endock. OK, antingen så skiter jag i det och försöker endå sova, eller så frågar jag henne - hur dum är du på en skala? Men är hon ens värd det??? NEJ

Men kolla, jag orkade benämna henne. Hon var endå värd en halv sida. Japp. Vet att jag skrivit om det tidigare. Men nu har funderat på att skriva en bok om alla händelser man varit med om på tåget. Jag har gjort denna resa ett tag nu. Så en del har jag varit med om på detta tåg. Skulle kanske bli en bestseller i att samla damm i affärens fina bibliotek i alla fall. Men, men...

I morgon arbetar jag på dagen. Fikar på em. Ser Perssons Pack på kvällen. Låter som jag har lite att göra i morgon. Dags att samla kraft inför morgondagens bravader! Right

3 kommentarer:

Fia sa...

Snygg klänning! Å vad bra att du inte skickade tillbaka den! :D hihi...

Linda sa...

Jättefin klänning!! :)) Värsta puman!! ;) Kraaam å trevlig lördag!

Unknown sa...

Fia och Linda: Vad ni är söta. Visst är den fin. Puma => nja, men bra blev det ! =)

Trvlig helg tjejer och mass av kramar!