lördag 2 maj 2009

Igår var det huvudvärk på schemat

Usch. Blev lite för mkt vin på torsdag kväll. Har inte druckit på väääälllldddiiigggttt länge. Så efter två glas, ja då var man lite mer än salongsberusad. Usch. Trevligt var det, men inte dagen efter som sagt. Hade spinningspass kl: 13:00. Skönt att få svettas ur det värsta. Men orken var inte som den brukar.

Men det gick. Hade ett glatt gäng med. Sedan blev det en lång em i Birsta. Handlade lite saker. Kom hem med en mkt tom plånbok. Men vi fick i alla fall en matta stor till kontorsrummet, en ny vattenkokare. Den andra var från 1996, fatta att den har hållit enda tills nu. Men fräsch, njet. Även fast jag kalkat ur den många gånger. Nu gick det inte till slut. Lite köksgrejer, Duschdraperi, hushållsvåg digital, kuddar stora med överdrag till soffan, sist handlade vi en veckoranson av mat på ICA Maxi, fick även äntligen (enl. Mr N) ett schysst knivställ. Som vi har letat och letat efter. Usch, pengarna bara flög ur plånboken kändes det som. Men OK, det var det värt.

Idag Pump, sedan hade jag spinning. Orken äntligen tillbaka. Men har sådan värk på sida. I morgon skall jag äntligen få massage av söta Miss V. Axeln, svanken ner mot rumpan och vaden. Det gör ont, spänner och man känner sig som stelast i Norrland. Kanske dags att vila lite..... tar emot, men kroppen säger ifrån. Man skall lyssna på kroppen. Så i morgon blir det skönt att få bli knådad på. Behövs. Kanske jag även måste gå till min natrapat. Vill inte, men nöden har ingen lag. Det gör ont. Faaan.

Gick och lade mig i bra tid. Så i morse mådde man så mkt bättre. Ikväll har jag fått världens godaste oxfilé med vitlöksstekt sparris. Oj vad det kn....de i munnen. Pinot Noir vin till gör det hela fantastiskt. Men då i mkt måttligt mängd! Dricker mer vatten denna gång.

I morgon dags att deklarera. Måndag skall den lämnas in. Jaha, det har man framför sig. Fika på em innan jag ska iväg och ha mina två pass. Pilates och Pump. Japp, är redo! Alltid.

2 kommentarer:

Pia Alm sa...

Du dricker för lite och tränar för mycket... tror jag. Nu bloggar jag igen så skäll inte mer. Puss din lilla räka!

Unknown sa...

Hmmm du har nog rätt i det Penntrollet där. Jag skäller inte, jag morrar lite lätt bara. Puss på dig snygging =)