söndag 29 juni 2008

50 - års fest !

Har varit hela helgen hos Mr N pappa med la familia. Hans fru fyllde 50 för ett litet tag sedan och nu var det fest. Mr N hämtade mig i Söderhamn på stationen och vi åkte iväg till lilla Alfta. Väl där fick vi som alltid världens godaste mat. Hon är helt enorm på god mat. Grillat och sallad och små strips potatisar- precis vad man behövde.

Lördagen, Mr N klev upp tidigare än mig för att hjälpa till. Jag somnade om. Han sa till mig - jag arb för två jag. Så jag tog honom på orden. Men till slut. Klev upp och tittade på när de gjorde i ordning laxpaket med potatis, smör, lax oliver, salladslök, championer, små tomater, mynta men i en annan ordning. De blev så otroligt goda.

Sedan kom folket. Mysigt. Hela dagen höll det på. Man fattade inte att klockan gick så fort. När alla hade åkt så åt vi lite plock och sedan fick vi en bit till av världens godaste tårta. Jag som inte tycker om tårtor kan säga att jag älskade denna! Den smälte i munnen. Var med i senaste Buffé tidning.

Vi tittade sedan på Örn nästet från 1968 med bla Clint Eastwood. Mr N och hans pappa har det som tradition. Varje gång vi är där. Så när andra går och lägger sig så slår de på filmen och tittar i 5 min, ibland hinner de 10 innan båda somnar. Men den skall på. Vareviga gång. Man skall inte bryta traditioner.

Söndag, hemgång. Kom hem, snabbt iväg och körde pump. Men idag. Är helt förvirrad. Totalt. Passet gick, men inte jag typ. Men sådant som händer.

Fika med snygg P. Waynes. Hon tog en Veggo Lasagne och jag en fetaost sallad. Har jag någonsin sagt att jag gillar fetaost. I LOVE IT ! Pratade och det var så supertrevligt. Nu hemma. Tittar på fotboll som mer än halva Sverige också gör. 1-0 till Spanien. Jag hade tippat på 3-1, men så verkar inte matchen sluta. Men vilken bra match.

Avslutar med en bild på den superunderbaragoda tårtan:

Inga kommentarer: