tisdag 24 juni 2008

Ingen trevlig dag

Igår mådde jag inge vidare. Kände redan på morgonen att dagen kommer inte att sluta i lyckorus. Sov inte så bra på natten, vaknade med en fruktansvärd Kändes inte alls bra, alls. Den eskaleradeem. När man får göra allt man kan för att verka trevlig och inte se ut som man vill spy galla över någon. Ja då är det dax att tänka på refrängen som man kan uttrycka det. Jag fick lov att slänga in handduken och bege mig hemåt. Usch kändes som jag nästan skulle börja

Man får tycka lite, pytte lite synd om sig själv. Kom hem. Lade mig i soffan och tänkte att jag kanske skall sova lite. Efter den sömnlösa natten så skulle jag behöva. Men var för orolig i kroppen så jag låg mer och tänkte på oväsentliga saker än att försöka ta de lugnt och sova.

Men snart så kom Mr N hem. Han ville vara den starke mannen och bre på mig en filt och göra i ordning thé och vara Mr Dojuan. Ja vännen det är du endock! Men gulligt var det. Gjorde i ordning något vi skulle kalla mat men som inte var så aptitligt. Någon kyckling krafs. Men fick i mig i alla fall.

När man sedan ligger och försöker kurera sig så tänker man även på allt som skulle behövas göras. Plocka upp kläder ur tvättkorgen. Ta undan alla väskor som står och samlar damm i hallen. Diska osv... men det vara bara att lägga ner den tankeverksamheten. Kroppen sa NEJ. Tydligen Mr N:s också. Hur kom det sig nu igen ? Hmmm.........

Idag mår jag bättre, men attans vad svullen man ser ut i ansiktet. Ser verkligen ut som jag har gråtit. Men fällde inte ens en nysning igår så Nej, jag GRÄT inte. Ingen som nockade mig heller. Inte ens i sömnen. Fick sova lite bättre. Men inte så bra som jag ville. VAD ÄR PROBLEMET ? Frös och svettades om vartannat. Men hallå. Jag är inte ens 40 år. Kan man verkligen redan nu vara i klimakteriet, eller är det vädret som gör det hela outhärdligt ? Vilket skall man hoppas på ???? Håller nog på vädret.
Däremot kanske man skulle göra lite ansiktsgrimaser och se om det gör det hela bättre. Mjuka upp det strama ansiktet som jag har idag. Orkar inte le, då är det illa.

Lite av detta kanske:

Hmmm nej inte dessa kanske. Ingen bra idé nej. Men kanske något annat kanske. Får fundera på det.

Ikväll. Marielles, sedan en fika med min kompis herr D. Det ska bli skoj. Då får jag alla gånger le. Han får mig alltid att skratta. Han har som man kallar det här i Norra delen av Sverige -humor. En mkt rolig sådan också. Så då får jag göra den skrattande grimasen. Det my friends är inte illa alls. Ser jag verkligen fram emot.

Höres om ett tag igen. I´ll be back.

Inga kommentarer: