onsdag 11 juni 2008

Jag säger bara en sak, nej skriker bara en sak, JAG HATAR VIRUS !

my friends pratar vi inte om förkylningsvirus. Utan datorjävlavirus. Jag blir så ARG !
Igår fick jag ett Msn medd av en kompis. Saken var den att jag visste att han precis kommit hem eftersom han skjutsade hem min Mr N. Såg att han loggade in sig. Helt plötsligt fick jag ett medd från honom där det stod: Är det verkligen du på detta kort och någe mer typ. En länk var med.

Jag brukar vara mkt uppmärksammad när jag får sådant här, men mitt namn stod med så jag bara tryckte på jag.

Länken gick inte att öppna utan man måste spara den. -What, jag gör det naturligtvis ( I know it, skitdumt ). Vad händer. Helt plötsligt kommer ett varningstext i mass upp och en blå skärm.

Jag fick panik, ringde Mr S och frågade vad det var för skit. Då hade han pratat om det med sina kompisar och Mr N på kvällen, utan att ha en tanke på att kanske man ska berätta det för andra kompisar också. Jäkla skit.

Körde virusprogram som fick scanna igenom. Men hittade ingenting. Fick veta idag att är det så att virus programmet inte känner till detta virus så har de inte hittat något bot mot det ännu heller. Inte förrän de hör talas om det kan de påbörja. Jag försökte gå in på Internet, men vissa sidor blev jag blockad ifrån. Stängde av och gick och lade mig. Efter jag sms:at mina vänner i alla fall och varnat dem.

Ok fanns ett liknande virus förra året ett Ryskt, men då stod det på engelska. Detta verkar vara nytt. Har fått tips av flera idag olika program att ta hem och scanna igenom.

Jag gick i Storstaden där jag befinner mig nu med Miss C och handlade mig en portabel hårdisk på 750 GB och ett USB minne på 4 GB bara för att gardera mig. Det enda jag bryr mig om på datorn är mina bilder, det andra bryr jag mig inte om. Har inte så mkt annat sparat och det känns skönt. Helt ärligt. Det mesta som jag brukar vilja spara gör jag på jobbet. Bilderna skall jag föra över efter jag återigen scannat igenom och kollat efter virus. Har olika program att anv. Sedan skall jag be Mr Pedro mkt snällt att preppa om hela skiten på den. Man får kanske köpa honom en whiskey, men det är det värt.

Har pratat om detta så länge om att köpa sig en hårdisk ifall detta skulle hända. men som vanligt inte gjort det. Hade inte råd nu heller. Men vill inte förlora mina bilder. Så är det.

Är det någon vänlig där ute som vet vilket virus jag pratar om ??? Tell me please.

Ja sorry, detta inlägg var ju minst sagt muntert. Men luften gick ur mig lixom. Tur att hon jag bor inneboende hos har en dator som jag har på mitt rum. Så jag är inte utan om det skulle vara så... men - Allting ordnar sig, eller ?????? Ah föressten. kanske skulle vara skönt att vara utan datorn ett tag... man ska se ljust på tillvaron...

Ett litet Hej Då för nu.

Inga kommentarer: