fredag 13 juni 2008

Made my day II

För ett tag sedan skrev jag om personer som gjorde en dag för mig så otrolig positiv istället för tvärtom. Tonårstjejen som sa till mig när jag skulle kliva av bussen att jag glömt mina handskar. Hon gjorde att hela kvällen kändes så otroligt bra.
I dag var jag på Sandy´s för att köpa mig en Caffe Latté och en morgon sub att äta. Jag kan säga att när jag är i storstaden så är även den en av mina favoriter. För just deras morgon Sub är så otroligt god. Med lite smält varm ost och skinka. Mumma.
Ja i alla fall, kommer in där och ska handla, men märker att fredagen den 13:e inte är en myt. Hade gjort det igen. Glömt mitt kort på jobbet. J...a skit. OK, sa jag. Kommer tillbaka. Tjejen sa då: - Men herregud, betala nästa gång du kommer. Inga problem. Du går ju här så ofta. Min haka formligen droppade. VA !!! Litar hon på mig och vet att jag kommer tillbaka. Tydligen. Jag lovar att jag kunde ha kramat henne om jag nådde. Jag sa- You made my day. Visslande gick jag därifrån.

Dagen gick i en rasande fart. Skönt. Regn, hagel, solsken om vartannat. Inge skön feeling i Juni. Men återigen. Fredagen den: 13:e. Hade det något med i spelet ? Jag undrar jag.

Kom på tåget för att åka till " Hem, ljuva Hem ". Hade återigen en Plus meny. Det handlar om i tågvärlden att du får en middag. Med förätt, varmrätt och en efterrätt. OK, var lite hungrig så hade hoppats på något smarrigt. Men återigen som jag även skrivit tidigare. Maten SUCKS BIG TIME.
Varmrätten var exakt likadan som förra gången. Överkokt torsk ala lite räkröra slavs med små hårda potatisbitar. MUMS. Njet

Kom hem. Äntligen. Det ringde direkt. Det var Miss A som kommit hem också från storstaden för att hälsa på med sin son. Yes, var så otroligt skönt att få prata med henne. Thank you honey. Ses ska vi, jaha då.
I morgon blir det spännande dag. Riktigt spännande I say no More.

Vill bara påtala att jag har nu scannat igenom återigen min dator med F-secure. Skitbra virus scannings program. Den hittade minsann en trojan:s - JAG VISSTE DET ! Har delite bort det. Scannar nu återigen igenom för att se om det nu är borta. Hoppas ganska mycket på det. Glömde förresten kvar hårddisken jag köpt i Storstaden. Ja mkt bra. Då kommer den till bra användning. Men så är det. Fredagen den: 13:e skyller jag på som vanligt. Undrar när jag inte kan göra det. Natten till den 14:e kanske ja..... Dax att avsluta. Mr N vill kramas och det behöver fasiken jag också. Avslutar med en av mina favoriter. Så här är det just nu eller hur... lyssna och njut. Fredagen den: 13:e

Bruce Springsteen - Girls In Their Summer Clothes



6 kommentarer:

Anonym sa...

Är det bra att den finner trojanen efter att du fått in den i datorn?

No script i webbläsaren förhindrar majoriteten av trojanerna.

Att inte köra som administratör förhindrar ännu mer.

Unknown sa...

Mycket bra tips tack. Nej det är inte bra alls att den finner trojaner. Men, då kan jag ta bort dem och det känns mkt bättre.

Har ladrig råkat ut för det tidigare, så det blev panik som sagt.

Anonym sa...

Då är det liksom försent. Tänk dig att få in det nya viruset som krypterar hela hårddisken och som än så länge är omöjlig att lösa.

Du vet inte hur du fick viruset? MSN-länk?

Öppna en valfri mapp, verktyg,mappalternativ,visning, kryssa av dölj filnamnstillägg för kända filändelser.

Så, alla bilder som skickas till dig ska sluta på .jpg och inte .jpg.exe, för det är en körbar fil. Även .bat .com är körbara filer som man inte bör köra i sin dator om filerna inte är från en säker källa.

Unknown sa...

Du jag uppskattar jätte mycket för hjälpen. Det här ska jag göra. Mkt bra. En undran bara. Om jag blåser ut allt på datornoch installerar om den. Försvinner den då ?

Anonym sa...

Förmodligen, men det är lättare att scanna med hijhackthis och ladda upp loggfilen på hijackthis.de och jämföra vilka processer som startar upp.

Unknown sa...

OK, då ska jag göra det. Tack så hemskt mycket för hjäpen. Behöver jag en fotograf någon gång så vet jag vart jag ska leta =)Även om du bor en bit ifrån. Fina bilder du tagit.