onsdag 25 juni 2008

Här tror man va !!!

Befinner mig i storstaden. Efter 1,5 vecka hemmavid. Återigen, upp hiskligt tidigt, åka tuff, tuff, sova med öppen mun. Snarka till, vakna och låtsas som - Det var då inte fasiken jag !
Väl framme. Återigen, samma procedur. Köpa en soya latté, macka fullkorn med ost och skinka. Snart måste jag få mängdrabatt. Handlar där jämt. Ja varje Onsdag i 1,5 år.

Dagen återigen varit en mötesdag. Men that´s fine. Åt god lunch med bruttan D. Var länge sedan nu. Sockersöt den där tjejen.
Arb lite
över. Hade lite att syssla med. Dax efter för sushi. Nu var det ett tag sedan. De har alltid ett leende på läpparna på Sushi House. De är så otroligt trevliga.
Gick prommisen till Slussen, genom Gamla stan. Tänker då att nu när man är i Storstaden så kanske man får se en kändis. Ett tag duggade de tätt, men nu var det ett tag sedan. Förutom för tre veckor sedan då Magnus Carlsson gick förbi med sina hundar och sambo, där jag satt på en parkbänk och åt lunch. OK fine by me.

Japp nog kom det en kändis alltid. Men oj, oj, oj. Jag vill inte ha någon kändis från min egen hemstad. Men rakt emot mig kom han. Trodde han ev skulle känna igen mig eftersom i hemstaden så känner ju alla, alla, eller har jag fel ????. Men nej det gjorde han inte nä. Han reagerade inte ens. Tyckte det lyste Norrländskt över mig. Men den glorian kanske har börjat falna nu. Typiskt.
Funderade på om jag skulle stoppa honom och be om att få ta ett kort. Hmm kanske pinsamt kanske. Orkade inte heller kände jag, tung ryggsäck var en anledning. Skulle jag stanna skulle jag ramla bakåt. . Men förstår att ni undrar, vem var det nu då ?... Jo:


Mr Kjell Lönnå. Men trevligt endå att få se en kändis. Han spatserade alldeles ensam. Men mot mig. Så jag gick vidare i min egen melodi.....

Dax för Sex and the city på TV:n nu. Repriser "I know ". Men det är ju så bra !!!!

Natti, natti. - Jag har mött en kändis, jag har mött en kändis, jag har mött en kändis.....

Inga kommentarer: