fredag 23 maj 2008

Hallo Hej

Japp, nyss hemkommen efter en färd med mycket snabba svängar och ryckig fram fart. Men hur troligt är det ? Åker man med SJ så kan man inte förvänta sig något sådant. Ja dagarna går så otroligt snabbt. Speciellt om man är pendlare. Man hinner inte med att göra det man vill på arb. Nähä, då får man jobba över. Fylla på förrådet av kompledighet.. När hinner man då ta ut den ledigheten ?????

Man hinner inte göra allt, just det. Träffa vänner. Träna, träffa sina föräldrar. Shoppa, handla mat osv. Dax att lämna in en ansökan om mer tid till GUD. Be om att få i alla fall 32 timmar per dag. Inte 24 timmar som det är nu. Jag behöver timmarna med min man. Utöka dem tack. Ja, man får se om det går igenom. Troligen inte. Han är ju ganska hård att ha att göra med. Men det skulle inte vara dumt. Att börja där och sedan utöka när han minst anar det.

Då kanske jag skulle hinna lära mig att spela piano. Kanske gå den där Turkiska språk kursen. Kanske lära mig att steppa. Hitta tid att varva ner utan att ha dåligt samvete. Hitta tid med mina vänner utan att känna att jag inte hinner med mina föräldrar. Då kanske......

Men tyvärr. Tillvaron ser ut om den gör. Bara att svälja och inse. Vad är viktigast. Du, jag, tillvaron. Faan jag kommer nog aldrig hinna tjäna ihop de där pengarna så jag kan köpa den där porschen. Men visst. Vem säger att man skulle bli lyckligare av att äga en. Nej håller med. Men bara tänk ATT. Wow.

Jag ska inte klaga. Jag har det faktiskt jäkligt bra. Men önskar endå att tiden skulle räcka till.

Miss you bästis L. Behöver en dos av dig nu. Träffas i morgon. Då ska vi kramas. Eller hur ?????

4 kommentarer:

Anonym sa...

det kan du FETHAJA!!!;)

Fia sa...

Det är ju rätt sjukt att vi aldrig har tid.... Vi stressar för jämnan o är aldrig riktigt nöjda? Mer tid kommer vi ju aldrig att få så vi behöver alltså prioritera - något jag börjat med på sistone.. Men det är inte lätt! ;P

Trevlig lördag gumman! *KRAM*

Unknown sa...

Mmmm det gör jag. Fethajar.

Fia du har så rätt. Man måste börja prioritera. Så är det faktiskt. Ha en superduper lördag. Snygg klänning du hade idag. Japp, såg dig på stan =)

Kram

Fia sa...

haha ;) Tack!