onsdag 14 maj 2008

Onsdagen rasade förbi...

Jag är en hycklare om jag säger att det alltid är så otroligt roligt att åka till Storstaden. Jag gillar att åka, men inte alltid. Det är tur att jag har sådana bra arbetskamrater som gör att det känns mkt lättare och att jag trivs otroligt mycket med mitt jobb. Men när man kliver upp kl: 04:20 varje Onsdag morgon nästan för att åka till Storstaden, då känns det som om - dax att vända på sig och sova minst tre timmar till. Även att åka från Mr N sticker i hjärtat. Även om det bara handlar om tre dagar.

Igår tisdag så var jag inte på topp. Kände det när jag körde pass också. Hade ingen motivation. Tur att man har deltagare som trissar upp en. Men så är det. Det går upp och det går ner. Nu när det är svinkallt ute igen så då är inte humöret på topp. Kanske man kan le bort humöret. Provade i fem minuter, men tji, nix pix. Det gick inte.

Var och tog prover på sjukhuset för jag ska till min diabetesläkare på Måndag. Tyckte jag var ute i tid. Var där strax innan åtta. OK halva stan tänkte samma sak tydligen. Tog min lapp och hey, bara 42st före mig. Japp, humöret på topp. Gick och köpte mig en riktig skvallerblaska. För vad är bättre att fördriva tiden med. Antingen sitta och se uttråkad ut eller läsa något och bara mysa, medans man förundras hur det går till i kändis världen. Sedan om det är sant eller inte spelar ingen roll. Man njuter och frodas.

Kl: 08:52 kom jag äntligen in och jag hade bara hunnit läsa halva tidningen. Lovely, då läser jag den andra halvan på tåget hem på fredag. Man måste planera ALLT !

Vädret idag i storstaden, regn. Lite hagel också. Men hallå. Skulle det inte nu vara + 25 grader och strålande sol. Nähä, jag kanske tänker på Grekland eller nåt sådant. Ja, men säger inte alla att storstaden är som utlandet. Varmt, soligt och underbara stränder. Ok kanske inte det dårå, vart har jag då hört det ????? Måste fundera på det. Eller så är det så jag fördriver tiden. Drömmer mig bort någon annanstans när jag är uttråkad. För faktiskt, jag hinner med det också ibland. Även om jag ibland får planera in det i min almanacka. Men även där börjar jag bli bättre. Som jag sa till bästis L - Yo girl, det finns en underbar uppfinning som heter TIPEX, use it. ( En liten kuriosa bara, Bette Nesmith Graham heter hon som uppfann Tipex. )

Blev utmanad idag av Wonderwoman 80 = Erica, så Ok här är mina svar på utmaningen, håll till godo:

Tre namn du går under:
* Smileme
* Salmi
* Hjärtat mitt - då av en mkt speciell person, naturlisch..

Tre saker som skrämmer dig:
* Oärlighet
* Att vakna upp och inte veta vem jag eller någon annan är.
* Att någon som står mig nära skall bli plågad eller plågas.

Tre saker du har på dig:
(just nu!)
* Svart underbar stor T-shirt med häng vid ena axeln
* Svarta mysbyxor som gör att man bara myser
* Svarta sockar, svart BH och trosor = Underkläder som är svart ( ja det blir en sak gemensamt så det gills )

Tro nu inte att jag är deprimerad för jag är så otroligt svartklädd. Mitt liv är inte som en enda lång mensperiod... ( citerar Jonas Gardell =) )

Tre saker du tycker om:
* Att kramas med Mr N
* RESA
* Träffa mina absoluta favoriter, mina vänner.

Tre saker du ska göra den närmaste tiden:
Hur många dagar räknar vi in då?
* Ut och äta med en kompis i morgon.
* Arb på Ögat på lördag ( yes, vi har snygga solglasögon, välkommen in )
* Om det nu går så efter mitt pass på söndag träffa snygg P och äta en lättare middag.

Tre av dina favoritlåtar just nu:
* Madonna - Candy Shop
* Janet Jackson - So Much Betta
* Flipsyde - Happy Birthday

Tre saker du verkligen vill ha:
* 17,82 miljoner kronor ( eller mer )
* En ny bukspott körtel, skulle inte vara helt fel.
* Mer tid

Japp det var mina svar...... då var det klart. Vilka utmanar jag dårå. Nu har ju alla utmanat varandra. Så jag gör som dig snygg P, jag utmanar alla jag känner och läser Bloggen. Har du ingen egen Blogg så skriv kommentarer, så lägger jag in dem i Bloggen. Har du Blogg och jag vet inte om det. Skriv en kommentar vad den heter så jag kan hitta dit och se just dina svar.

Psst, skoskaven är fortfarande kvar och plågsamma. Usch, blöder fortfarande. Dubbel usch. Men man ska härdas. Då känner jag att jag lever i alla fall och det är då inte fy skam.

2 kommentarer:

Pia Alm sa...

Lillvännen! Verkar lite tufft nu... hoppas det vänder. Det går ju verkligen upp och ner HELA tiden. Maybe that´s life?
Vi ses på söndag, KRAM

Unknown sa...

Go stumpan min. Klart att det vänder. Det gör det alltid. Men man har sina perioder och det kan ibland endå vara ganska skönt. Att inte vara på topp jämt. Ser fram emot söndag... alla gånger. Kramis hjärtat-