tisdag 13 maj 2008

Älskade

När du gått klädde jag av mig naken framför spegeln, tog röda rosor ur den bukett du gav mig och satte i mitt hår.
Färgen påminde mig om den forna kärleken mellan dig och mig. Jag satte på en skiva med en pulserande snabb rytm, slöt mina ögon, började dansa och lät kroppen få utlopp för de starka känslorna inombords som hotade kväva mig.

Rytmen trängde in som brinnande piskslag över min nakna hud och min kropp tog girigt emot den som ett hungrigt barn. Den rusade runt i mitt blod och hela min varelse rörde sig i takt med musiken. Mina fingrar följde mina höfters mjuka linjer och jag mindes med ens, så klart våran sista kärleksnatt.

Minnet var så starkt att doften av vår kärlek steg upp i mina vibrerande näsvingar och fyllde hela min kropp med minnet, minnet av dig. Jag dansade allt vildare och mina läppar blev röda, svullna i fuktig längtan efter att åter få möta dina.

Rosorna hängde lösa i mitt hår, slängde och stack mig i ansiktet. Blodet blandades med svett och tårar som sakta rann ner för min kind. Jag dansade ut hela min kärlek och besvikelse i denna vilda heta dans. Hjärtat bultade, blodet pumpade, fötterna värkte och mina ögon var glansiga och febriga.

Jag dansade och dansade och föll till sist ihop, utmattad, i en hög på golvet, min underläpp skälvde och mitt huvud var så tungt.

Kom tillbaka till mig, kom i natt! Jag älskar dig!


**************************************************************
Den här dikten har en tyngd i sig som jag gillar och den är både vacker samtidigt som den är dramatisk.

Love is in the air.....

Inga kommentarer: