onsdag 7 maj 2008

Återigen livet har sin stilla gång.

Man skall inte klaga, nej det skall man inte. Fasiken, igår efter ett x-antal pass ( ja mitt eget fel ) men då var jag trött. Men endå lycklig. Vissa människor är så snäll så man fattar inte ord. En av dem: Tjejen LK säger en dag. - Du, om du vill får du låna den grejen av mig. Jag formligen tappade hakan. Man stannar upp och tänker. Dax att vaxa ur öronen, antingen så driver hon med mig eller så vill hon se hur dum jag egentligen är ?????
Men som sagt. Du får låna den grejen av mig. Igår så uppenbara sig den saken. Jag bara Iiiiiiiiiiiiiii skrek till och blev alldeles rörd. Jag vill ju att alla skall undra men skulle jag berätta skulle ni säga:

- Get the fuck out of here.. är det sant.

Ja det är det. Men finns det så snälla människor. När man sen frågar vad hon vill ha för att få låna den så - Inget, Min tanke var att köpa den och använda den och sedan när mina kompisar vill låna den så. Ja då skall de få det. Jag lovar det är ingen jävla " Rabbit " ! tro inte det ladies !!!!!

Rörd blev ordet. Sedan att hon även inkluderade mig i sin kompiskrets gjorde mig ännu blödigare. Ja, jag är en mjuk tjej i grund och botten även om man ibland tror annat. Då pratar jag om min bissarra humor och att jag oftast hellre ibland låter mer än vad som krävs.... men, det går ju ibland det också.

Återigen i storstaden. Vaknade med ett ryck på tåget av att min haka hade licksom droppat ner och jag såg ut som en gapande iddie. Rättade till misstaget. Idag har vi haft gruppträff, med knorr. Det betyder att vi har haft utbildning med avslutning med Vin & Choklad provning. Som jag skrev i Penntrollets blogg. Tyck inte synd om mig inte.....

Sedan avslutade vi med en underbar middag. men uj uj uj. Det riktigt smakade i munnen ( nåt annat kan man inte skriva även om jag sa det, men ett helt annat forum ).

Vi avslutade med en lek, som jag förövrigt föreslagit. Handlar om Fantomen och alla personer och djur runtomkring och även djungeltrummor och stenar. Alla som är med skall spela en roll medans en läser vad alla roller skall göra. Men gud så bra det blev. Ja, det var verkligen lyckad. Kan bara säga att jag spelade hunden Devil. Gjorde jag så bra så. Om jag får säga det själv, VÄRLDSKLASS.

Sedan gick vi tre trippande damer till Slussen för att återigen (rimma) ta bussen..... Men vad grönt och fint det är i storstaden. Vår lilla stad vid kusten har inte riktigt kommit dit ännu. Men är på god väg.





Det enda negativa på hela kvällen var MR - Jag måste spy, tonårsmannen.

Sedan brud ( fuck, fuck, säger ingenting) tjejen brevid mig som inte sa något som sagt, utan helt sonika bytte plats. Jag satt med musik i öronen och hörde inte det urk, urk ljudet bakom mig. Jag lyssnade ju på Janet:s nya. Hey..... Jag helt plötsligt började titta varför bruden byter plats. Då upptäcker jag att det rinner makaroner brevid mina skor. OK, min rygga stod på bussgolvet. Tonårspubis killen har spytt bakom mig. Hans avsevärt beundrande bästis kompisar, eller nåt sket sonika i det och gick fram och satte sig istället. Ett tag tänkte jag gå fram till tjejen och säga - Tack för varningen. Den kom i rätt tid. Men, men . Jag är inte bitter.

Jag var den enda som gick fram till chauffören för att tala om vilket roligt kvällsgöra han sedan hade. Men det är en skyldighet. Man är ju en tänkade kvinna. Kan handla om att jag faktiskt föddes med en - vad kallar man det nu igen, hmmm JO - Hjärna.

Dax att knyta sig och vakna glad och gå vidare i morgon. Jag är endå rätt nöjd över dagen. Det gav mersmak. Då av riktig choklad gjord av kakao, kakaofett och det bästa. Inget socker.

Sleep tight angels.

2 kommentarer:

Pia Alm sa...

Tell me tell me!!
Antar att det är Leeeeeena... men vad är grejen?!?!

Nyfiken i en stor strut.
Puss

Unknown sa...

Hmmm det får man vara, men den som väntar på någe gott osv... =) jag viskar till dig vid tillfälle =)

Puss