torsdag 17 april 2008

Livet är bara så jiggi ibland !

Ok är återigen i Storstaden. Känns bra, efter ett års pendlande så kan man denna rutt nu. Konstigt vore det annars om jag säger så.

Tisdagen inleddes med att arbeta, som vanligt, efter några års arbetande kan man den rutten också. Dagen gick så otroligt snabbt. Man hinner ibland inte med. Efter jobbet, for vi och köpte sushi jag och Mr N. Jag skulle ha bästis L:s spinning eftersom hon passar på att åka till New York. Totalt onödigt och inge dugg spännande. ( Jag är inte ett dugg avundsjuk heller =( ) Bara därför njuter jag av att Påven är på väg dit och massa gator kommer därmed bli stängda i helgen... ha ha ha ha. Nej då jag unnar henne denna resa. Det är SANT !
Japp, hade hennes pass och jag spelade gammal musik dagen till ära. Åhh vad kul det var. Åt sushin och efter det hade jag mitt Pilates pass. Mkt folk och det var så otroligt kul. Men sedan var jag slut.
Hem och packa. Gå in lite på facebook, någon kunde ju ha pokat mig och tänk om jag skulle ha missat det. Går bara inte.

Sov ganska djupt. Vaknade med tendens till huvudvärk 04:20. Kom på tåget. Kändes bra. Men tåget mådde sämre. Byte av tåg och kallt var det som fasiken på det nya tåget vi fick. Väl 30 min försening så kom vi äntligen iväg. Tvärslocknade därmed.

Vaknade strax innan Arlanda. Tänkte då i mitt stilla sinne. Kanske man skall vara vaken nu så det inte ser ut som man sovit hela vägen med kuddar under ögonen osv... men guuud vad svårt det var att hålla ögonen öppna. Väl framme. Köpte mig frukost och min otroligt goda sojalatté. Slurp. Kom på arb och även denna dagen gick så otroligt snabbt. Man hinner lixom inte ens blinka.
Iväg med Daggan för att äta något på kvällen. Vi träffades och kom överens om att båda var sugna på Mongolisk Barbeque. Vi bestämde tre timmar senare att vi går till Slussen för mätt blev man och det var inte en liten mättnad utan man var så mätt så jaha fick knäppa upp skärpet tre steg nästan.

Väl hemma var jag så trött så jag gick till sängs direkt. Hann inte ens nästan säga hej till E som jag bor hos. Tror ni att man somnade. Nej TV:n slogs på. Sedan kunde jag inte somna. Attans.

Väl i morse fick man sota för det. Såg ut som jag sovit mot en vägg. När man väl somnar sover man så djupt så kudden följer med ansiktet upp på morgonen . Känns nu när jag är på arb att den fortfarande är kvar =)

Vädret - mulet och lite småkallt. Igår var strålande sol så jag hoppas att vädret ändrar sig och tar fram sitt bästa väder under dagen. Då blir jag så GLAD.

OK vad händer ute i Sverige dårå... vore kul att höra från er!!!!!!

Kramis

4 kommentarer:

Anonym sa...

I metropolen Vattjom så lyser solen iaf, så här skulle du ha varit :-)

Kramiz

Anonym sa...

Men herregud, pendlar du VARJE dag till stockholm eller??? *imponerad*

Fia sa...

Soyalatte är ju tokgott jue!!! :D

Unknown sa...

Inte pendlar jag varje dag. Åker Onsdag morgon och hem fredag kväll... =), ja i Vattjom lyser alltid solen Linda. Kramis tillbaka.

Soyalatte - så det är så det stavas =) så otroligt gott.

Ha det så otroligt bra.