måndag 28 april 2008

Årets första fluga

Svalde jag nu väg hem från stan. Jag försökte att harkla diskret, men där gick man bet. Hostade och lät så folk började titta. Men går det att vara diskret när någon invarderar din hals. Nix pix.. sorry men det går inte. Helgen har flytit på som vanligt. Middagen blev mkt lyckad. Eller vad säger du Miss E ?
Ingen utgång och det var bra. För då kunde jag röja undan. Vet inte varför jag har så svårt att gå och lägga mig ??? Måste ta och fundera på det.

Söndagen inleddes med en brunch på sådant som blev kvar från middagen och allt annat som låg liggandes. Vila lite i soffan. Iväg och körde två pass. Gick faktiskt mkt bra. Även som sengångaren hade lyckats börjat smyga sig in. Såg snygg P och bästis L och de är ju så go. Synd att man inte hann prata mer...
Kom hem från passet. Blev en china middag. Kycklingsoppa. Så otroligt gott.
Just nu spelar mina iddi grannar musik för hela huset låter det som. Bra är den då inte. Känner sakta frustrationen komma. Vi har mkt lyhört och de verkar som att de inte förstår det. Men det är bara att ge igen. Skapa något i samma trista klass som grannfejden kanske. Tror inte det!!!
Dagen idag gick i en sviss fart. Man försökte hinna med mkt men helt plötsligt var dagen på ende och dax att gå hem. Ok men jag som har fler saker att göra fick lägga det på is. Kommer en ny dag i morgon. Var iväg nu och fixade mina naglar, snyggt...

Läste ett inlägg för ett tag sedan ang " De små tingens betydelse " Vägra stanna i offerrollen, det är du som kan påverka ditt liv. Vill du bli lyckligare? Sluta jämföra dig med grannen, stanna upp och hitta guldkornen i vardagen.

Hon som skrivit insändaren betonar att inre framgång kommer genom att hitta det som ger glädje i livet och fokusera på det. Ta tillvara på de små sakerna varje dag. - För mycket fokus läggs på det yttre. Att lyckas betyder inte att man automatiskt blir lycklig. Återigen -Vägra stanna i offerrollen, det är du som kan påverka ditt liv.

Mkt bra inlägg. Detta skall jag fundera på nu, då jag har påbörjat min resa att inte tänka så negativt. Nu är det dax. Jag har mkt funderingar ang jobb och vad jag vill i livet. Min bror sa att jag är en sådan som tänker - Det ordnar sig. Oftast så gör det faktiskt det. Men, om det nu inte gör det då. Vart i livet står jag då ???

dax för en egen komponerad räkmacka och sedan kramas med Mr N. Det behöver både han och jag - ALLTID ;o)

Peace

2 kommentarer:

Pia Alm sa...

Kloka Pussi,
Jag tror jag kommit på varför man bloggar... det är för att vi ska veta vad som händer varandra lite mer. Och när vi då träffas så där snabbt i en dörr på Helex så behöver vi inte dra väderochvind pratet utan kan direkt tanka varandras hjärtan. Så känns det!
Pussi är som en energi-injektion, ett stor glas sprudlande Berocca!
Ha en bra dag!
(Snygg)P

Unknown sa...

Men hur skön är du inte. Hmmm håller fullständigt med. Idag känns det mycket bättre än igår. jag börjar skönja positiv energi =)

Saknar dig. kram.