onsdag 23 april 2008

Yes ibland bara stämmer det.

Som sagt, ibland bara stämmer det. Ibland kan jag vara världens negativaste människa. Ja helt otroligt. Men jag kan vara det. Ser bara negativt i allting runtomkring mig då och tycker folk är as jobbig. Ikväll var en sådan kväll. Solen strålar något otroligt. Jag gick till slussen och mådde endå bra, men endå inte. Why, ja säg det. Trötthet kanske?

Kommer till slut på bussen och har märkt att även om det finns platser tomma så ska alltid någon sätta sig brevid mig. Intalar mig själv att jag anger en trygghet i tillvaron ( yea right ) stämning. Något måste det ju vara.
När jag skulle kliva av så hon tjejen som tuggade tuggummi hela tiden och var i tonåren och satt brevid mig, hon helt plötsligt knackade mig på axeln och visade att jag glömt mina handskar. Som var attans dyra när jag köpte dem faktiskt. Jag bara kände en sådan otrolig tacksamhet och sa det till henne. Hon gjorde min dag. Helt otroligt. Jag gick ifrån bussen med hur lätta steg som helst. Ingenting kunde rucka det. inte ikväll i alla fall. Men det lilla gjorde att jag blev så glad.

Gick på ICA och köpte mig en varm grillad kyckling och naturgodis en blandning av nötter. Men guuud vad gott. sedan hem, skalade kycklingen och fryste in hälften. Nu tittar jag på Top Model och sedan innan läggdags en prommis med the dogs. Två st söta små filurer. I morgon åker jag hem igen. Fredagen ledig ( ja om man nu inte har tusen saker att göra ) men endå ledig. Skönt. Hårzipp zipp och färg gör våren också lite lättare. Bästis L hemma från ett underbart New York. Ja ibland ska man se hur jäkla bra man har det än att vara negativ.

Så nu ska jag ta och sluta med det, kanske en liten bit i taget.... ungefär som att sluta röka. Antingen slutar man tvärt eller trappar ner. Detta måste jag nog trappa ner med känner jag. Ja så blir det nog. Japp var det någe mer...

ut med lurvarna och sedan sleep tight. Behövs. Verkligen. Ni då, något på G.

Jag bara undrar =)

Inga kommentarer: