måndag 14 april 2008

Lördagen & Spinn baken av dig

Så kändes det. Lördagen startades kl: 05:20 med att jag klev upp. Iväg till Helex och Spinn för livet. 28st lag och alla var där förutom Mats på Ljugarbänkslaget. Det ska han få höra =). Jag tog det mkt lugnt. Inte alla har spunnit tidigare och inte alla ätit något inför spinningen, så man måste ta det lugnt. Sedan när det var klart for jag hem och åt frukost. Det var så gott. Gröt med kanel och mjölk och en macka med philadelphia ost och skinka. Gött.

For iväg och körde lite pump, det var bästis L som hade spinningen då. Sedan fick hon lov att köra passet efter eftersom A hade missat vilken tid det var. Jag körde pumpen och bästis L spinning. Sedan strålade vi samman och körde mellan 11-12. Det gick bra, men efter var man mööööör. Tog en proteindrink efter och for på staden. Handla kyckling och serranoskinka inför kvällen.

Kom hem, åt lunch. Macka med ruccola och fetaost och det var bara slurp så gott. Gick och lade mig för att läsa. Vaknade 1½ timme senare och dax att gå upp och packa ihop inför spakvällen. Kom iväg. Gick ner till Marielle och kom dit var bästis L redan där.

Vi fick en instruktion ang hur vi skulle göra med olika peelingar och masker och om vi ville ha ångbastu eller vanlig. Ja det var så mysigt. Vi drack mousserande vin och åt frukt och bara njöt. Det var så himla skönt. När vi väl lagt oss i badet började jag med ansiktsmassage och skalp massage. Men oj oj oj. Huden knottrar sig fortfarande för det var så greate. Sedan när vi var klar var båda helt slut. Gick hem till Lotta och plockade fram lite plockmat. Men vad gott. Ost, grillad kyckling, serranoskinka, avokado, vindruvor, blomkål, världens godaste dipp och bröd som bästis L hade bakat själv med soltorkade tomater och fetaost. Men mums säger jag bara. Tandvattnet börjar rinna bara jag skriver om det =)

Sedan när vi druckit upp och tagit en java med lite cognac så gjorde vi oss i ordning och gick på Helex som hade fest. Det var så roligt. Alla var på topp och det blev lite karaoke och samtal med alla bästa människor.

Jag och A-L gick på stadshuset medans de andra gick på Oscar. Men tror du att man kände sig som en morsa. Jajamensan. Musiken var helt suveränt men inte åldern på människorna. Jag gick hem ganska omgående. Tänkte ta en sväng förbi Oscar men när jag kom till Taxin så hoppde jag in och tog det istället hem. Väl hemma var min supersnygga Mr N hemma och sov. Men när jag kom så hoppade han upp ur sängen. Jag bloggade som sagt hrmmmm och sedan spelade vi LP skivor och pratade och det var så mysigt.

Nu kan jag lova att det blir lugnt ett bra tag framåt. Nu har det varit saker hela tiden så det räcker. Tack för det. Man är ju inte purung längre och man orkar inte med. Även om det sitter lååångt inne att medge det.

Kort kommer även på detta. Lovas. Men först har jag ju lovat på tjejefesten och det kommer också. När jag har tid.

Nu är jag klar för denna gång.

Inga kommentarer: